Daarom is geen reden…

We krijgen steeds meer aanvragen uit de prachtige industrie die we delen. Daar zijn we erg blij mee en trots op. De vraag of behoefte is vaak een middel zoals een nieuwe website, video, folder of banner. We kunnen dan 2 dingen doen: Gelijk uitvoeren -want gisteren had deze klaar moeten zijn- of we stellen de vraag: waarom?

De waarom vraag klinkt zo voor de hand liggend, maar onze ervaring is anders. Redenen die we krijgen zijn dat de website verouderd is, de folder niet meer voldoet of de media partij vroeg om een nieuwe online banner.

Maar dat moet of mag niet enkel de reden zijn. Blijf afvragen waarom, wat is de werkelijke behoefte en voldoet het desbetreffende marketing communicatie middel om de overkoepelende doelstelling te behalen? Wordt het een kostenpost of een investering?

En dan worden gesprekken interessant en gaan we een stap terug naar de strategie en het concept. Hoe zetten we deze opdracht op de kalender van de opdrachtgever en kunnen we een combi maken, rekening houdend met de activiteiten voor de rest van het jaar?

Over strategie en concept kun je heel uitgebreid doen, wij houden het liever eenvoudig: Waar sta je voor en waar ga je voor? Wil je meer verkopen? Wil je meer personeel of meer naamsbekendheid? Hoe gaan we dat doen en wat past bij je bedrijf?

Wij werken zelf niet anders. Ook wij hebben een budget en 261 werkdagen in 2016 en heel veel plannen. Daarom willen wij vooral heel erg effectief werken; het maximale uit ons budget halen.
Aan het begin van elk jaar kijken wij naar onze marketing kalender voor het komende jaar. Deze is zodanig opgesteld, dat al onze acties relevant zijn. Relevant voor de doelgroep, maar ook relevant voor die periode. En waar kunnen we slim combineren? Kunnen we content hergebruiken of momenten gedurende het jaar combineren om zo meer te halen uit ons marketing budget.

Uiteindelijk staat alles bij ons op de marketing kalender en kunnen we deze overzichtelijk doorvertalen naar vier kwartalen. Uiteraard delen we dit overzicht met je en helpen we je graag met het opzetten van jouw marketing kalender. Klik hier voor ons overzicht of hier voor de opzet van jouw marketing kalender. We wensen je een succesvol, maar vooral een heel effectief 2016 en we houden contact!

Naar Homepage

MOSES. is een marketing communicatie bureau. Wij creëren campagnes voor ambitieuze ondernemingen.

Tijdens deze samenwerking willen wij het merk ZIJN. Na een sterke strategische analyse, komen wij met een spot on oplossing, waarvan wij weten dat deze werkt. MOSES. is lean mean; wij stellen per project het juiste team samen, een ijzersterke combinatie tussen effectieve creatie en efficiënt project management. Wij zijn recht door zee, werken transparant en gaan voor optimaal partnership en resultaat.