Traditionele marketing is een keuze

Ik ben 10 jaar actief op gebied van marketing, sales en media binnen de offshore, maritiem en de technische sector. Deze industrie vind ik prachtig en de mentaliteit van de mensen prettig, gewoon zeggen waar het op staat. Wij als creatief bureau focussen ons op deze industrie, omdat we er allemaal iets mee hebben. Het zit in ons bloed, onze achtergrond of omdat we in onze vrije uren ook graag offshore gaan, maar dan met een wetsuit aan.

Wij hebben zo onze ideeën en visie op gebied van marketing communicatie en deze delen we graag met onze doelgroep via onze website, (sociale)media, email, beurzen, evenementen en print. In alles wat we doen, denken we los van de middelen. Het eindproduct mag er zeer zeker zijn, maar het draait altijd om effectiviteit.

Veel bedrijven binnen deze branche werken op een traditionele manier; business halen uit netwerk, het bezoeken van of participeren aan evenementen en 1-op-1 afspraken. Wat mij verbaast is dat zelfs net afgestudeerde marketing professionals in deze strategie vaak dé weg naar succes zien. Ik zal uitleggen waarom ik verbaasd ben.

Wij stropen graag de mouwen op, maar neem bijvoorbeeld het 2 daagse evenement Offshore Energy’15, met 650+ exposanten en 11.500+ bezoekers. Je kunt hier onmogelijk met iedereen 1-op-1 in gesprek gaan. Met andere woorden, zelfs bij een succesvolle beurs, laat je een hoop potentieel liggen.

We zijn een campagne gaan voeren waarbij we in de aanloop naar, tijdens en na dit evenement bouwen aan een groot kwalitatief netwerk van leads. Onze focus is hierbij niet enkel de contacten op de beurs, maar het gehele umfeld erom heen.

In onze campagnes maken wij naast de geijkte marketing communicatie instrumenten gebruik van marketing automation. Zo hebben we afgelopen najaar in aanloop naar Offshore Energy’15 onze eigen campagne “Marketing waar sales blij van wordt” gelanceerd, met als doelstelling gekwalificeerde leads genereren én ons bestaande kwalitatieve netwerk verder uit te breiden.
Ons bestaande netwerk heeft via persoonlijke berichten, gerichte en relevante content van ons ontvangen. Daarnaast hebben we deze content ook deels verspreid via social media, blog en display advertising. Op deze wijze konden we niet alleen gerichtere gesprekken voeren, maar ook een additionele doelgroep bedienen zonder deze überhaupt persoonlijk te hebben gesproken. In totaal hebben met meer dan 25.000 impressies de doelgroep bereikt. Waaruit gemiddeld 2 leads per dag tot nu toe zijn binnen gekomen.

Net zoals onze klanten, is budget ook voor ons als creatief marketing bureau een kader waarbij een optimaal ROI moet worden behaald. Marketing automation als tool binnen een campagne, maak het resultaat meetbaar en inzichtelijk. We merken dat persoonlijk contact daardoor veel effectiever wordt; als ik mensen voor het eerst de hand schud, vind ik het mooi te ervaren dat die persoon al weet wie ik ben en wat ik te vertellen heb.

Mijn conclusie:
Behoud al het goede uit het traditionele, maar laat je informeren over nieuwe ‘technieken’ en tools. Omarm ze en laat het voor je werken.
Dit verhaal vertel ik graag persoonlijk, maar ik vind het ook mooi te zien dat je de tijd hebt genomen dit, via een niet traditionele weg, te lezen.

Naar Homepage

Jeroen Wooning

New Business

+31 20 4625305
+31 6 37220451

MOSES. is een marketing communicatie bureau. Wij creëren campagnes voor ambitieuze ondernemingen.

Tijdens deze samenwerking willen wij het merk ZIJN. Na een sterke strategische analyse, komen wij met een spot on oplossing, waarvan wij weten dat deze werkt. MOSES. is lean mean; wij stellen per project het juiste team samen, een ijzersterke combinatie tussen effectieve creatie en efficiënt project management. Wij zijn recht door zee, werken transparant en gaan voor optimaal partnership en resultaat.

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je de website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten