Hoe haal jij het maximale uit een beurs?

We zitten midden in het beurzenseizoen. Een goed en waardevol moment om elkaar persoonlijk te ontmoeten, te spreken en te inspireren. Een uitgesproken kans om kennis en ervaring uit te wisselen en zaken te doen. Maar waar ons hart pas echt sneller van gaat kloppen is de kans om bedrijven te helpen het maximale uit een beurs te halen, zich krachtig te profileren, van prospects klanten te maken en van klanten partners.

Laten we gelijk maar met de deur in huis vallen en vertellen wat we bedoelen.

Vorig jaar hebben wij deelgenomen aan Offshore Energy 15 in de RAI Amsterdam. 2 dagen, 11.865 bezoekers uit 86 landen en 650 stands. Twee dagen lang was Amsterdam een ontmoetingsplaats voor internationale offshore en maritiem klanten, engineering en constructiebedrijven en leveranciers. Wat een energie, wat een succes, maar vooral: wat een mooie uitdaging om hier meer mee te doen.

Onze doelstelling was duidelijk: ons sterk profileren en afspraken genereren. Om dit te bereiken hebben wij een campagne uitgevoerd waarbij we in de aanloop naar, tijdens en na dit evenement werkten aan een groot kwalitatief netwerk van leads. Onze focus was niet enkel de contacten op de beurs, maar ook het gehele speelveld eromheen. En met succes.

 

Ook interessant: download de infographic met alle resultaten van Offshore Energy 2015 campagne

 

Resultaten

Onze campagne had binnen 2 maanden een bereik van 25,043, leverde 25 leads op, waarvan er 3 een mooie samenwerking met ons zijn aangegaan. Kortom, een succes. Om onze ervaring met jou te delen hebben wij bijgehouden wat we precies hebben gedaan en bereikt.
Hieronder staat een opsomming van ons traject:

  • Budget bepaald
  • Doelgroep geformuleerd
  • Bepaald wat deze doelgroep interessant vindt
  • Onderzocht waar we deze doelgroep konden bereiken
  • Planning gemaakt voor e-mail campagnes om leads op te volgen

De belangrijkste stap in het proces van een succesvolle campagne is doelgerichte content. Jouw klanten zoeken online naar oplossingen en door content strategisch in te zetten kun je je prospects en klanten online aantrekken, overtuigen, activeren, boeien en binden. Relevantie is hierbij het sleutelwoord. Er is namelijk een wezenlijk verschil tussen het genereren van leads en het genereren van leads die om te zetten zijn naar winstgevende klanten. Content alleen is niet voldoende. Echte verbinding ontstaat pas wanneer jouw verhaal aansluit op de behoeftes van je doelgroep. Echte waarde voeg je toe door je klanten in elke stap van het beslissingsproces meerwaarde te bieden.

Ons budget hebben wij dan ook voornamelijk ingezet om relevante content te creëren voor de doelgroep. Dit was het begin van de campagne ”Marketing waar sales blij van wordt”. Deze campagne is nuttig voor zowel marketeers en sales, die naar onze mening bij elkaar op schoot moeten zitten. Het overige deel van ons budget hebben we gebruikt voor inkoop van bereik via Social Media en een banner op Offshore Energy Today.

Stap voor stap:

  • De campagne hebben we uitgezet via e-mail marketing, direct contact, social media, online media en via via.
  • De lezers werden via een button in de tekst doorgelinkt naar onze landingspage op onze website: 3,8% heeft dat gedaan.
  • Op deze pagina kon de lezer onze blog lezen en een PowerPoint downloaden. Beide boden educatieve inhoud aan over resultaatgerichte marketing die we inzichtelijk en helder hebben gepresenteerd. En dat sloeg aan: de blog is 948 keer gelezen en de PowerPoint is 102 gedownload. Je kunt hier het complete campagne overzicht downloaden.

 

Op zich is deze manier van werken niet nieuw, maar door strategische aanpak en solide technologie en integratie van software hebben we 360 bedrijven herkend die onze site hebben bezocht en van iedereen die de PowerPoint heeft gedownload weten we de naam en het e-mailadres. Concreet leidt dit tot leads die je met uitgestoken hand ontvangen op hun stand, omdat ze weten wie je bent en wat je te bieden hebt. Die koude telefoontjes zijn allemaal ineens een stuk warmer en aangenamer.

De kunst is om campagnes te vertalen naar waardevolle contactmomenten met de klant. Het gaat hierbij om de koppeling van je klantenbestand aan strategische inzet van content. Hierdoor krijg je inzicht in welke klanten en leads geïnteresseerd zijn in bepaalde onderwerpen en kun je je aanbod afstemmen op hun behoeftes. Dat maakt het een stuk eenvoudiger voor de salesafdeling om de juiste gesprekken aan te gaan.

Het resultaat van onze campagne zijn tot nu toe 3 klanten met wie we tot op de dag van vandaag prettig samenwerken en voor wie wij dit soort campagnes opzetten. Een stukje inzet was zeker nodig, en de beloning is het meer dan waard.

Neem contact met ons

Wil je weten wat deze campagne voor jou kan betekenen? Of wil je sparren over hoe wij de campagne kunnen invullen om resultaat te boeken? Bel +31 20 4625305 of mail jeroen@moses.nl, want ik ben erg benieuwd naar jouw verhaal.

Jeroen Wooning
New Business | MOSES.

 

Footer blog

Naar Homepage

Jeroen Wooning

New Business

+31 20 4625305
+31 6 37220451

MOSES. is een marketing communicatie bureau. Wij creëren campagnes voor ambitieuze ondernemingen.

Tijdens deze samenwerking willen wij het merk ZIJN. Na een sterke strategische analyse, komen wij met een spot on oplossing, waarvan wij weten dat deze werkt. MOSES. is lean mean; wij stellen per project het juiste team samen, een ijzersterke combinatie tussen effectieve creatie en efficiënt project management. Wij zijn recht door zee, werken transparant en gaan voor optimaal partnership en resultaat.

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je de website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten