Spike 24hr Campaign

Merkpositionering, persona's, print, online banners, TV en cinema spots

ACHTERGROND

Viacom Media Networks (MTV, Nickelodeon, Comedy Central en Spike) heeft de TV zender Spike ooit geïntroduceerd als ‘The First Network for Men’. Sinds oktober 2015 is Spike voor het eerst in Nederland te zien en deelt het kanaal met Nickelodeon in de avond. Vanaf 12 december 2016 heeft Spike zijn eigen 24 uurs kanaal gekregen bij Ziggo.

VRAAG

Viacom heeft ons benaderd om Spike als 24 uurs zender aan te kondigen en te promoten onder drie doelgroep profielen. De vraag was een stevige positioneringscampagne, waarbij het DNA van de zender duidelijk wordt neergezet.

OPLOSSING

In nauwe samenwerking met het brandteam Comedy & Entertainment Viacom Benelux ontwikkelde we drie doelgroep profielen. Deze dienden als basis voor een gesegmenteerde campagne waarbij per uiting verschillende creatieve versies zijn uitgewerkt, passend bij de ontwikkelde persona’s. Hierbij zijn in alle campagne uitingen per doelgroep subtiele verschillen doorgevoerd in copy, kleur, beeldgebruik, muziek, voice over, montage tempo, zonder dat het afbreuk doet aan het sterke overkoepelende brand Spike.

De drie segmentaties op papier zijn dus geheel doorgevoerd in alle marcom uitingen en de gesegmenteerde marcom uitingen hebben vervolgens via drie media routes drie doelgroepen bereikt.

RESULTAAT

In december 2016 ging de eerste campagne ‘Spike 24/7 te zien op Ziggo’ van start met o.a. TVC’s, cinema spots, out of home, banner campagne, digital performance en social. Op 1 maart 2017 ging de vervolgcampagne van start toen nog eens 6 providers aankondigden dat zij Spike 24 uur per dag gingen doorgeven: KPN, Telfort, XS4ALL, Caiway, Glashartmedia en T-Mobile Thuis.

Campagne uitingen

out of home, banner campagne, digital performance en social

Viacom Spike 24hr Campaign

TV commercials

Cinema spots

Johan den Heijer

Creative Director & Founder

+31 20 4625301
+31 6 26372761

MOSES. is een marketing communicatie bureau. Wij creëren campagnes voor ambitieuze ondernemingen.

Tijdens deze samenwerking willen wij het merk ZIJN. Na een sterke strategische analyse, komen wij met een spot on oplossing, waarvan wij weten dat deze werkt. MOSES. is lean & mean; wij stellen per project het juiste team samen, een ijzersterke combinatie tussen effectieve creatie en efficiënt project management. Wij zijn recht door zee, werken transparant en gaan voor optimaal partnership en resultaat.

Bekijk ook ander werk

 

We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je de website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten